Eerste bijeenkomst Foundation - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Matthy Rooijen - WaarBenJij.nu Eerste bijeenkomst Foundation - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Matthy Rooijen - WaarBenJij.nu

Eerste bijeenkomst Foundation

Blijf op de hoogte en volg Matthy

14 Oktober 2015 | Nederland, Utrecht

Vorige week was de bijeenkomst van de foundation waar ik mij bij heb aangesloten. Allereerst om elkaar te leren kennen, je gaat straks toch 8 dagen lang heel veel uren met elkaar doorbrengen. Wat een fijne groep! Wisselend van leeftijden en achtergronden en vanuit het hele land.

Daarnaast kregen we ook een voorbereiding op wat we gaan doen en wat we tegen kunnen gaan komen. De beelden van kinderen en baby's waren indrukwekkend en ook wel iets wat de afgelopen dagen bij is gebleven.
26 oktober vliegen wij via Izmir (Turkije) door naar Lesbos. De eerste dag gaan we pakketten maken en alles sorteren want wat hebben we veel spullen verzameld! De dagen erna gaan we met 36 mensen zoveel mogelijk kinderen, baby's en moeders helpen door middel van schone en warme kleding, eten, drinken etc uitdelen. Ook gaan we naar de twee kampen. Een voorbeeld: 1 van de kampen bestaat uit 10.000 vluchtelingen met 3 toiletten zonder doortrekmogelijkheid en geen watervoorzieningen. Het andere kamp is waar iedereen wordt geregistreerd: meer dan 1000 vluchtelingen per dag en 1 Griek die gemachtigd is om deze mensen in te mogen schrijven. Kortom ook al zijn ze veilig aangekomen op Lesbos het wachten en de onzekerheid zijn er nog steeds... En dan hebben we het nog niet over de mensen die tijdens de lange reis ziek zijn geworden, de kinderen die onderkoeld zijn geraakt of gewond zijn geraakt... Er ligt voor ons dus een hele mooie taak te wachten waar wij het op deze avond allemaal over eens waren, we gaan dat doen waar we voor komen met meer dan 200% inzet en goede moed!

Via deze weg wil ik jullie allemaal nog een keer bedanken voor jullie bijdrage: financieel, spulletjes, kleding, speelgoed, knuffels etc. We hebben inmiddels op kantoor een aparte ruimte gemaakt omdat het zoveel is!!!! Alles wat ik niet mee kan nemen 26 Oktober aanstaande gaat mee met de missie in November. Het komt echt allemaal goed terecht!

  • 25 November 2015 - 15:48

    Tessa:

    Gekke gedachte, toen kenden we elkaar nog helemaal niet... Nu zoveel meegemaakt samen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Utrecht

Matthy

Hi allemaal, Welkom!!! Via deze blog hou ik jullie op de hoogte van alles wat ik meemaak tijdens mijn reis op Lesbos. Samen met de foundation Live for Lives zijn wij hier een week om vooral kinderen en moeders met kinderen de eerste basisbehoeftes te overhandigen. 1 week lang ga ik jullie via deze weg vertellen wat wij meemaken, zien en daarbij voelen. Ik zal dit doormiddel van foto's en blogs doen!

Actief sinds 16 Sept. 2015
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 6276

Voorgaande reizen:

26 Oktober 2015 - 02 November 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: